Студијски програм: Специјална едукација и рехабилитација особа оштећеног вида

Врста и ниво студија: Дипломске академске студије

Назив предмета: МЕТОДИКА РАЗРЕДНЕ НАСТАВЕ СА ДЕЦОМ ОШТЕЋЕНОГ ВИДА

Наставник: Ешкировић М. Бранка; Грбовић Б. Александра

Статус предмета: обавезни

Број ЕСПБ: 5

Услов: стандардни за упис мастер студија на студијском програму

Циљ предмета: Стицање дипломских академских знања и умења за моделовање и реализацију разредне наставе са

децом оштећеног вида по редовном нередукованом или делимично адаптираном наставном плану и програму уз имплементацију посебних школско хигијенских мера и одабраних садржаја корективно-педагошког рада.

Исход предмета:1) Припрема мастер стручњака за планирање, програмирање и реализацију разредне наставе са децом

оштећеног вида;2) Прилагођавање диференцираног наставног рада са децом оштећеног вида раду одељења у целини у редовним школама, школама за јаснији вид и школама за децу оштећеног вида.

Садржај предмета:Теоријска настава:Опште одредбе. Одабрани садржаји методике почетне наставе српског језика и

почетне наставе математике са децом оштећеног вида. Методика наставе природе и друштва са децом оштећеног вида- опште одредбе, путеви сазнања, субјективни и објективни услови, наставни садржаји, вештине поучавања. Методика наставе ликовне и музичке културе са децом оштећеног вида- опште одредбе, наставни садржаји, субјективни и објективни чиниоци ликовног и музичког изражавања, програмирани развој опажања, препознавање и неговање стваралаштва. Методика наставе физичког васпитања са децом оштећеног вида- опште одредбе, програмско- нормативне основе, програми и методе, организација редовног наставног часа, корективне и здравствене гимнастике. Имплементација програма и метода едукације и рехабилитације деце оштећеног вида у разредној настави. Прилагођавање програма и метода хабилитационог рада специфичном положају у разредној настави слабовиде деце и деце субнормалног вида. Програми и методе разредне наставе са делимично видећом децом (Тhe partially sighted children). Практична настава:Вежбе, хоспитовање наставним и ваннаставним активностима у настави српског језика са децом оштећеног вида, припреме за наставни час и интервентни корективно-педагошки рад у предметним подручјима српског језика, држање наставних часова и првих часова интервентног рада, стручна пракса.

Литература:

1. Милатовић; Радовановић, Р., Лекић, Ђ., Матејић, М., Берановић, Л.: Методика разредне наставе (приредио Лекић,

Ђ.), Нова просвета, Београд, 1991.

2. Дикић, С. :Методика васпитно-образовног рада са слабовидим ученицима, Научна књига, Београд, 1989. ISBN 86-

23-01015-9

3. Ешкировић, Б.: Визуелна ефикасност слабовиде деце у настави, СД Публик, Београд, 2002. , ISBN 86-84019-02-4,

4. Маринковић, С.: Методика креативне наставе српског језика и књижевности, Креативни центар, Београд, 2000.

5. Солнцева, Л.И., Денискина, В.З.Психология воспитания детей с нарушением зрения ; Институт корекционой педагогики РАО, Москва, 2004. ISBN 5-93094-139-4, стр.156-210

Број часова активне наставе

Остали часови

Предавања:

2

Вежбе:

2

Други облици наставе:

Студијски

истраживачки рад:

Методе извођења наставе: иновативна вербално-текстуална и демонстративно-илустративна, самостални практични

рад.

Оцена знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе

поена

Завршни испит

поена

активност у току предавања

5

писмени испит


практична настава

15

усмени испит

55-70

колоквијум-и


..........


семинар-и

25