Студијски програм: Специјална едукација и рехабилитација особа оштећеног вида |
|||||||
Врста и ниво студија: Дипломске академске студије |
|||||||
Назив предмета: МЕТОДИКА РАЗРЕДНЕ НАСТАВЕ СА ДЕЦОМ ОШТЕЋЕНОГ ВИДА |
|||||||
Наставник: Ешкировић М. Бранка; Грбовић Б. Александра |
|||||||
Статус предмета: обавезни |
|||||||
Број ЕСПБ: 5 |
|||||||
Услов: стандардни за упис мастер студија на студијском програму |
|||||||
Циљ предмета: Стицање дипломских академских знања и умења за моделовање и реализацију разредне наставе са децом оштећеног вида по редовном нередукованом или делимично адаптираном наставном плану и програму уз имплементацију посебних школско хигијенских мера и одабраних садржаја корективно-педагошког рада. |
|||||||
Исход предмета:1) Припрема мастер стручњака за планирање, програмирање и реализацију разредне наставе са децом оштећеног вида;2) Прилагођавање диференцираног наставног рада са децом оштећеног вида раду одељења у целини у редовним школама, школама за јаснији вид и школама за децу оштећеног вида. |
|||||||
Садржај предмета:Теоријска настава:Опште одредбе. Одабрани садржаји методике почетне наставе српског језика и почетне наставе математике са децом оштећеног вида. Методика наставе природе и друштва са децом оштећеног вида- опште одредбе, путеви сазнања, субјективни и објективни услови, наставни садржаји, вештине поучавања. Методика наставе ликовне и музичке културе са децом оштећеног вида- опште одредбе, наставни садржаји, субјективни и објективни чиниоци ликовног и музичког изражавања, програмирани развој опажања, препознавање и неговање стваралаштва. Методика наставе физичког васпитања са децом оштећеног вида- опште одредбе, програмско- нормативне основе, програми и методе, организација редовног наставног часа, корективне и здравствене гимнастике. Имплементација програма и метода едукације и рехабилитације деце оштећеног вида у разредној настави. Прилагођавање програма и метода хабилитационог рада специфичном положају у разредној настави слабовиде деце и деце субнормалног вида. Програми и методе разредне наставе са делимично видећом децом (Тhe partially sighted children). Практична настава:Вежбе, хоспитовање наставним и ваннаставним активностима у настави српског језика са децом оштећеног вида, припреме за наставни час и интервентни корективно-педагошки рад у предметним подручјима српског језика, држање наставних часова и првих часова интервентног рада, стручна пракса. |
|||||||
Литература: 1. Милатовић; Радовановић, Р., Лекић, Ђ., Матејић, М., Берановић, Л.: Методика разредне наставе (приредио Лекић, Ђ.), Нова просвета, Београд, 1991. 2. Дикић, С. :Методика васпитно-образовног рада са слабовидим ученицима, Научна књига, Београд, 1989. ISBN 86- 23-01015-9 3. Ешкировић, Б.: Визуелна ефикасност слабовиде деце у настави, СД Публик, Београд, 2002. , ISBN 86-84019-02-4, 4. Маринковић, С.: Методика креативне наставе српског језика и књижевности, Креативни центар, Београд, 2000. 5. Солнцева, Л.И., Денискина, В.З.Психология воспитания детей с нарушением зрения ; Институт корекционой педагогики РАО, Москва, 2004. ISBN 5-93094-139-4, стр.156-210 |
|||||||
Број часова активне наставе |
Остали часови |
||||||
Предавања: 2 |
Вежбе: 2 |
Други облици наставе: |
Студијски истраживачки рад: |
||||
Методе извођења наставе: иновативна вербално-текстуална и демонстративно-илустративна, самостални практични рад. |
|||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) |
|||||||
Предиспитне обавезе |
поена |
Завршни испит |
поена |
||||
активност у току предавања |
5 |
писмени испит |
|
||||
практична настава |
15 |
усмени испит |
55-70 |
||||
колоквијум-и |
|
.......... |
|
||||
семинар-и |
25 |
|
|